Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Nieuwsbrief

BioVille is part of a bigger network:

DronePort
Sector: Drone-industrie www.droneport.eu
BioVille
Sector: Health & Care sector www.bioville.be
Corda Incubator
Sector: Technologie- en servicessector www.cordacampus.com
C-mine Crib
Sector: Creatieve en innovatieve business www.c-minecrib.be
IncubaThor
Sector: Smart energy www.incubathor.be
Greenville
Sector: Circulaire economie www.greenville.be
Agropolis
Sector: Land- en tuinbouw www.agropolis-kinrooi.be

Thema Group specialiseert zich in werving & selectie binnen de Life Sciences

Naar overzicht

Thema Group specialiseert zich in werving & selectie binnen de Life Sciences. “Toch maakt dat ons niet uniek”, vertellen bedrijfsleiders Marco Pachen en Peter Kremer. “Wel de manier waarop we dit doen: resultaatgericht, met als doel de vraagstelling helder te krijgen én het juiste antwoord te vinden. Dat vraagt om een sterke vertrouwensrelatie, waarbij we onze diepgaande kennis van de Life Sciences markt inzetten.”

Die ervaring in de Life Sciences is essentieel, benadrukken de bedrijfspartners. “Wat Thema Group typeert is dat we voornamelijk mensen in dienst hebben met een Life Sciences achtergrond — en niet in HR rekrutering.” Dat geldt ook voor de bedrijfsleiders zelf. Marco is moleculair bioloog van opleiding. Peter werkte voor een groot farmaceutisch bedrijf.

Marco: “Een interview vanuit HR perspectief kan je leren. Wat je een HR persoon niet kan leren, is de kennis: de life science achtergrond.” Peter vult aan: “Je moet ook weten waar de potentiële kandidaten te vinden zijn. En dat weet je in deze sector enkel als je er zelf in zit of hebt gezeten.”

“Mensen-mens”

Voldoening krijgen Marco & Peter door te doen waar ze goed in zijn: sterke matches maken. Een opdrachtgever die gelukkig is met nieuw talent en een kandidaat die een volgende stap in zijn of haar carrière kan zetten.

“Je kan dit beroep alleen maar goed doen als je een ‘mensen-mens’ bent”, stelt Marco. “Zo begin je ook als wetenschapper: je wilt iets goed doen voor de mensheid. Wij doen dat nog steeds, maar op een andere manier. Wij helpen nog steeds mensen: kandidaten en bedrijven. En laat dat dan ook nog eens in de gezondheidszorg zijn: wij brengen mensen samen die innovaties realiseren en op grote schaal bijdragen aan het menselijk welzijn.”

Hola, Corona!

Het moet gezegd: ook in de wereld van werving & selectie heeft Corona er stevig ingehakt het voorbije jaar. Peter: ‘Recrutering & matchmaking zijn een sociale business, wij doen ons werk normaal gezien niet van achter een bureau.”

Marco: “Het voorbije jaar was in dat opzicht dan ook verschrikkelijk. Wij doen zeer veel matchmaking via vakbeurzen: Chicago, Wenen, Dubai, Dusseldorf … Nu moest het allemaal via Zoom, met als gevolg: overvolle agenda’s van potentiële klanten en weinig tijd.

Peter: “Mensen switchen momenteel ook niet zo makkelijk van job. Ze zijn voorzichtiger en denken ‘ik blijf toch maar even waar ik ben’. Je kan mensen vandaag enkel via het scherm aannemen, dat is toch niet hetzelfde.”

Toch blijven de bedrijfsleiders bijzonders optimistisch. “Overleven doen we wel. We zijn financieel nog steeds gezond, dat komt omdat we een sterke positie en reputatie hebben opgebouwd.”

Allereerste BioVille bewoner

Nog iets om trots op te zijn: Thema Group was de allereerste bewoner van BioVille. “Klopt, wij waren eerst”, lachen de heren. “Onze vestiging hier is dan ook heel bewust gekozen: we zitten dicht bij onze klanten én dichtbij potentiële kandidaten, met de universiteit en de hogeschool in Life Sciences naast de deur.”

Marco: “Toen we tijdens de verhuis op onze eerste dag een kast naar binnen droegen, kwamen we aan de praat met een andere nieuwe bewoner. Nog voordat de kast op zijn plaatst stond, hadden we al onze eerste BioVille klant geworven!” Peter vult aan: “De netwerkmogelijkheden zijn hier top, en die beginnen al aan het koffieapparaat.”

Marco: “Het is bovendien ook een mooie en representatieve omgeving: we ontvangen hier met trots onze klanten.”

Ambitieuze plannen

Ongeachte de uitdagingen van het voorbije jaar toont Thema Group zich ambitieus. “We zetten in op groei. Dat betekent: meer locaties in meer landen. De klanten waar we voor werken worden steeds internationaler — en daar moeten we in mee. We kunnen nu al verklappen: dit jaar gaan we Thema Group Frankrijk oprichten.”

Volg Thema Group op social media

Binnenkort viert Thema Group hun 30-jarig bestaan! Volg hen op LinkedIn en ontdek snel meer.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.